Betingelser
Sidst opdateret d. 21. April 2023
​
Generelt
Disse brugerbetingelser er vilkår, som gælder mellem Socialøkonomisk Cykelkompagni ApS og medarbejderne på den arbejdsplads, som Socialøkonomisk Cykelkompagni ApS har indgået aftale om en Cykelven-ordning med (herefter ”Kunden”).
Cykelven ordningen er et servicekoncept leveret, drevet og ejet af Socialøkonomisk Cykelkompagni ApS.
Når du som kunde accepterer disse vilkår, indgår du en aftale med Socialøkonomisk Cykelkompagni ApS om, at disse vilkår er gældende for den vedligeholdelse og de reparationer, vi foretager på din cykel.
​
Priser
De gældende priser er dem, der står på det servicepapir, der på et givent tidspunkt er tilgængeligt på den bookingportal, som er tilknyttet kundens arbejdsplads. Vi fraråder derfor at gemme gamle servicepapirer, da priserne på disse kan være ud-daterede.
​
Kunden er påkrævet at bruge det senest tilgængelige servicepapir via Cykelvens bookingportal tilknyttet kundens arbejdsplads.
Medlemsoprettelse
Ved medlemsoprettelse erklærer kunden, at de opgivne informationer er korrekte, og at de tilhører kunden. Det er ikke tilladt at oprette et medlemskab i en anden persons navn eller at bruge en anden persons personlige data af nogen art
Informationer bliver ikke videregivet til tredjepart og benyttes udelukkende til kundeservice, markedsføring, påmindelsesservice, og faktureringsinformation.
​
Brug af ordningen
For at få din cykel repareret skal du have sat din cykel frem på den anviste cykelparkering. Du skal også have printet, udfyldt og monteret servicepapiret synligt på din cykel.
Hvis du skal have repareret en tung cykel: ladcykler, longjohns og el-cykler, skal du give besked i forvejen via e-mail.
​
Vi benytter reparationsstande som mange andre professionelle mekanikere. Er din cykel ikke pulverlakeret (det er 99.9% af alle cyker) eller kan din cykel af årsag ikke tåle ophæng og bespænding i cykelstativ, så skal du informere os om det på email, FØR du booker tid. Er Cykelven ikke tilstrækkeligt informeret om sådanne særhensyn, tager vi ikke ansvar for følgevirkningerne af ophæng i professionelt cykelstativ.
For at benytte ordningen skal du låse cyklen med den lås, der er stillet til rådighed af Socialøkonomisk Cykelkompagni ApS. Låsene er kun til låns, og du skal aflevere den tilbage, når du har afhentet din cykel fra service/reparation.
​
Supercykelven og andre ordninger
Forskellige arbejdspladser har indgået forskellige ordninger vedrørende priser på ydelser overfor medarbejderne. Hvis en given ydelse bliver nævnt som "gratis", vil du naturligvis ikke blive opkrævet betaling for den omtalte ydelse. Dette vil altid være begrænset til specifikke ydelser.
Har du som medarbejder "gratis" slangeskift, er det således ydelsen som hedder "slangeskift", der er gratis. Det har ingen indflydelse på andre ydelser som for eksempel "Dæk- og slangeskift".
Ansvar
Socialøkonomisk Cykelkompagni ApS tager ikke ansvar for tyveri af eller skade på kunders cykler, når de står fremme og venter på service, eller efter endt behandling. Vi kan kun tage ansvar under selve reparationen, hvor vi har cyklen i vores varetægt.
​
Hvis der sker noget med din cykel, mens den er parkeret og uden opsyn, vil det til enhver tid være kundens egen forsikring, der dækker.
Ekstra reparationer
Socialøkonomisk Cykelkompagni ApS har en politik om ikke at udføre reparationer, der ikke er givet samtykke til. Hvis det er mekanikerens vurdering, at en bestilt reparation ikke kan udføres uden yderligere omkostninger, vil arbejdet først blive udført, når der foreligger samtykke fra dig.
​
Afbud
Du kan afmelde en booking via email til info@cykelven.dk
Klager
Alle klager modtages med et smil, og vi giver altid pengene tilbage ved ikke-fuldført arbejde eller arbejde af utilfredsstillende karakter, hvis ikke vi kan gøre det godt igen og løse problemet.​
​